Vriendendag zondag 6 oktober om 15.00 uur

Beste Vriend, beste Vriendin,

Graag nodigen wij u weer van harte uit voor onze jaarlijkse Vriendenmiddag op zondag 6 Oktober aanstaande in onze Basiliek. Wij verwachten u om 15.00 uur in het parochiehuis aan de Stokstraat 46A.

Koffie en een kleine traktatie staan, zoals altijd, voor u klaar!

Zoals u wellicht weet ondersteunt onze Stichting het project de restauratie van de “Merodekapel” oftewel de kapel van de Sterre der Zee. De start hiervan vindt binnenkort plaats en er zijn volop nieuwe ontwikkelingen gaande waar we u graag persoonlijk over willen bijpraten op deze ook voor ons, speciale dag. Natuurlijk kunt u het een en ander blijven volgen op deze site.

Na de ontvangst wordt u verzocht zich naar de kerk te begeven om aldaar te genieten van een zeer bijzondere muziekuitvoering, verzorgd door onze organist en muzikaal directeur dhr. Hans Leenders, bij gestaan door twee zeer getalenteerde musici. Mevr. lrina Trajkovska op viool en mevr. Florence Chong sopraan.

Hans Leenders zal u uitnodigen om mee te gaan naar de oksaal waar een uitleg wordt gegeven over het Severijnorgel uit 1652, als ook een demonstratie hoe dit bijzondere orgel wordt bespeeld. Natuurlijk bestaat ook de mogelijkheid om in de kerk te blijven genieten van deze prachtige orgelmuziek.

lrina Trajkovska zal muziek spelen van Vivaldi en Corelli en Florence Chong zal Bach, Mozart en Franck ten gehore brengen. Het programma van dit uniek concert zal ook op papier aan u worden uitgereikt.

Aansluitend op het concert wordt u uitgenodigd om onze vernieuwde schatkamer te bezoeken, waar onze penningmeester Sjang Gehlen u zal rondleiden.

Ter afsluiting van deze middag bent u uitgenodigd voor een hapje en drankje in de kruisgang of bij mooi weer in de pandtuin, ook dan blijft er de mogelijkheid tot het stellen van vragen.

Wij zouden uw deelname aan deze middag zeer op prijs stellen.

Gelieve zich aan te melden voor deze middag op ons mailadres: vrienden@sterre-der-zee.nl,

Of mobiel: June Triepels 06-51 29 57 81

Marianne van de Ven 06-20 01 53 66

Graag willen wij u van harte bedanken voor de bijdrage die wij van u mochten ontvangen.

Heeft u uw bijdrage nog niet overgemaakt, mogen wij dan ook dit jaar weer op uw steun rekenen?

Wij zien uit naar deze vriendenmiddag en hopen u allen in goede gezondheid te mogen ontmoeten.

Met hartelijke groet,

namens het Stichtingsbestuur,